Ordliste
arbeidsavtale
En avtale mellom arbeidsgiver og en enkelt arbeidstaker om at arbeidstaker stiller sin arbeidskraft til disposisjon mot et bestemt vederlag. Arbeidsmiljøloven har nærmere regler om arbeidsavtalens form og innhold.
Se også:
Relatert innhold
Hurtigguider - prosessJeanette BrettevilleDaglig leder av Rydd i rot
Medarbeidersamtale
Gjør medarbeidersamtalen til en konstruktiv og nyttig samtale som gir konkrete resultater for både deg som leder, medarbeider og bedriften.
Hurtigguider - rammeverkArne Seemann BergPartner Kvale Advokatfirma DA
Ane BergoAdvokatfullmektig/ Associate
Ansettelser - Juridisk rammeverk
Det er viktig å gjøre ansettelser i tråd med lovgivningen og samtidig på en måte som skaper en forutsigbar løsning for både arbeidsgiver og arbeidstager. Her får du en oversikt over de mest sentrale forholdene.
SjekklisterEspen LysholmMarkedssjef i Danica Pensjon
Valg av OTP
Lov om obligatorisk tjenestepensjon pålegger bedrifter å ha en pensjonsordning for sine ansatte som tilfredsstiller visse minimumskrav. Samtidig er det også rom for å inngå avtaler som går ut over disse minimumskravene.
Tips
På lederkilden.no kan du dra nytte av kunnskap og erfaring fra mer enn 60 fagfolk og ledere.
Del på sosiale medier