Ordliste
konkurransearena
Innenfor et marked bestemmes forutsetningene for konkurranse av samspillet mellom de ulike konkurransekreftene: Eksisterende konkurranse, kunder, leverandører, substitutter og nykommere. En vesentlig forutsetning for valg og definisjon av konkurransestrategi er en klar oppfatning av markedet eller "arenaen" hvor en konkurrerer.Se også: konkurransestrategi.
Se også:
Relatert innhold
Hurtigguider - prosessAnders SkoeEget konsulentfirma, ICS, Sveits
Strategimotoren
Få et strukturert og praktisk rammeverk som hjelper deg både med å utvikle, vedlikeholde og forankre mål og strategier som gir resultater.
Hurtigguider - rammeverkAnders SkoeEget konsulentfirma, ICS, Sveits
Bedriftens identitet
En bedrifts identitet kan gjerne betegnes som bedriftens egenart, og kan beskrives gjennom de fire sentrale, langsiktige og grunnleggende begrepene visjon, misjon, forretningsidé og organisasjonsidé.
Hurtigguider - prosessAnders SkoeEget konsulentfirma, ICS, Sveits
Lag en SWOT-analyse som virker
Få kartlagt de muligher og problemer det er kritisk å gjøre noe med i den kommende planperioden. Legg grunnlaget for operative strategier og fokus i organisasjonen.
Tips
På lederkilden.no kan du dra nytte av kunnskap og erfaring fra mer enn 60 fagfolk og ledere.
Del på sosiale medier