Ordliste

Din guide til effektiv styring og utvikling av bedriften.

Prøv gratis
  1. a
  2. b
  3. c
  4. d
  5. e
  6. f
  7. g
  8. h
  9. i
  10. j
  11. k
  12. l
  13. m
  14. n
  15. o
  16. p
  17. q
  18. r
  19. s
  20. t
  21. u
  22. v
  23. w
  24. x
  25. y
  26. z
  27. æ
  28. ø
  29. å

markedsutvikling

[Eng. market development]
En ekspensjon gjennom å øke omsetningen av nåværende produktspekter i nye markeder. Det er to hovedstrategier for det: 1)Økt geografisk dekning (nye geografiske områder nasjonalt eller internasjonalt) 2) Økt segmentdekning (nå fram til nye markedssegmenter gjennom f.eks. tilpasning av eksisterende produkter, etablere nye distribusjonskanaler, annonsere i nye medier mv.).

Tips

På lederkilden.no kan du dra nytte av kunnskap og erfaring fra mer enn 60 fagfolk og ledere.