Ordliste

Din guide til effektiv styring og utvikling av bedriften.

Prøv gratis
  1. a
  2. b
  3. c
  4. d
  5. e
  6. f
  7. g
  8. h
  9. i
  10. j
  11. k
  12. l
  13. m
  14. n
  15. o
  16. p
  17. q
  18. r
  19. s
  20. t
  21. u
  22. v
  23. w
  24. x
  25. y
  26. z
  27. æ
  28. ø
  29. å

produktutviklingsstrategier

Ved utvikling av nye eller forbedrede produkter, kan du velge mellom ulike strategier. Noen hovedstrategier: 1) Først på markedet (ambisiøs, kostbar, stort potensial) 2) Følge umiddelbart etter banebryter (årvåkenhet, evne til hurtig omstilling) 3) Nisjestrategi (tilpasser til spesielle målgrupper, velegnet for mindre bedrifter) 4) Kopiering (rasjonell produksjon, store kvanta til lave priser) 5) Lisensiering (rett til å produsere kjente produkter)

Tips

På lederkilden.no kan du dra nytte av kunnskap og erfaring fra mer enn 60 fagfolk og ledere.