Følg lenken under og les mer om IKEA, FINN.no, Lotto, NOKIA, Moccamaster og andre merker med Superbrand-status i det norske markedet:
Superbrands Norge ble etablert i 2003, og er en del av en uavhengig, internasjonal organisasjon. Vi har merkevarebygging (branding) som kompetanseområde. Konseptet kommer fra England, der Superbrands ble etablert i 1994. I dag er vi etablert i 55 land.
Merkevarebygging er en underkjent disiplin i Norge. Tradisjonelt er vi mer opptatt av produktet og produksjonen, enn salg og markedsføring. Vi kan telle våre internasjonalt kjente merker på en hånd. I vår siste bok, Superbrands Vol 2, dokumenterer en svensk undersøkelse at merkevareorientering faktisk gir større bunnlinje.
Vår ambisjon er at merkevarebygging blir en fast post på agendaen i de fleste styrerom, og at næringslivet klarer å utnytte sine unike muligheter til å bygge internasjonale posisjoner i utvalgte segmenter.
Et viktig element i vår strategi er kåringer av de beste merkene på markedet, med tildeling av Superbrand status.
Alle kåringer gjøres av uavhengige, faglige juryer bestående av ressurspersoner fra næringslivet. Alle sitter i lederfunksjoner, og alle har kompetanse til å vurdere posisjonen til de enkelte merkene. Av uttallige merker på markedet vurderer jurymedlemmene flere hundre av de beste opp mot kravet til Superbrands status:
"Et Superbrand tilbyr emosjonelle og/eller fysiske fordeler, som målgruppen (bevisst eller ubevisst) ønsker og kjenner igjen, og som skaper tillit og prioritet i en kjøpssituasjon."
I våre bøker får vi illustrert "best practice" fra forskjellige kategorier, og behandlet Branding i interessante artikler.
Vår første bok som ble utgitt i 2004 var fokusert på B2C merker alene. I Superbrands Vol 2, som kom ut i mai 2007, har vi foretatt kåringer av Superbrands i segmentene B2C og B2B for 2006.
Superbrands i det norske markedet | |
Med artikler om det enkelte merke |
Superbrands Norge ble etablert i 2003, og er en del av en uavhengig, internasjonal organisasjon. Vi har merkevarebygging (branding) som kompetanseområde. Konseptet kommer fra England, der Superbrands ble etablert i 1994. I dag er vi etablert i 55 land.
Merkevarebygging er en underkjent disiplin i Norge. Tradisjonelt er vi mer opptatt av produktet og produksjonen, enn salg og markedsføring. Vi kan telle våre internasjonalt kjente merker på en hånd. I vår siste bok, Superbrands Vol 2, dokumenterer en svensk undersøkelse at merkevareorientering faktisk gir større bunnlinje.
Vår ambisjon er at merkevarebygging blir en fast post på agendaen i de fleste styrerom, og at næringslivet klarer å utnytte sine unike muligheter til å bygge internasjonale posisjoner i utvalgte segmenter.
Et viktig element i vår strategi er kåringer av de beste merkene på markedet, med tildeling av Superbrand status.
Alle kåringer gjøres av uavhengige, faglige juryer bestående av ressurspersoner fra næringslivet. Alle sitter i lederfunksjoner, og alle har kompetanse til å vurdere posisjonen til de enkelte merkene. Av uttallige merker på markedet vurderer jurymedlemmene flere hundre av de beste opp mot kravet til Superbrands status:
"Et Superbrand tilbyr emosjonelle og/eller fysiske fordeler, som målgruppen (bevisst eller ubevisst) ønsker og kjenner igjen, og som skaper tillit og prioritet i en kjøpssituasjon."
I våre bøker får vi illustrert "best practice" fra forskjellige kategorier, og behandlet Branding i interessante artikler.
Vår første bok som ble utgitt i 2004 var fokusert på B2C merker alene. I Superbrands Vol 2, som kom ut i mai 2007, har vi foretatt kåringer av Superbrands i segmentene B2C og B2B for 2006.
INNHOLD - Regnskapsanalyse
Hurtigguider - prosess (1)
Hurtigguider - rammeverk (5)
Idébank (7)
Formler og fakta (3)
Støtte
Ordliste (21)
Lenker (37)
- AllBusiness.com
- Bedin
- Brand Management Group
- Conversational Capital
- EFTA
- EFTA Court
- Europakommisjonen
- Europaportalen
- EØS-avtalen (Lovdata)
- Forbrukersamvirkets lederforbund
- Handel.no
- Hoovers
- http://salesdog.com/
- http://thecustomercollective.com/
- http://www.eyesOnSales.com
- http://www.justsell.com/
- http://www.sellingtobigcompanies.com/
- INMA
- International Business Forum (IBF)
- Kommunikasjonsforeningen
- Konkurransetilsynet
- Marketing Today.com
- Næringslivets konkurranseutvalg
- SOLVIT (ODIN)
- SourceOECD
- Storymaker Consulting
- Superbrands i det norske markedet
- The 100 Top Brands
- Tollvesenet
- United Nations (UN)
- Web Marketing Today
- worldbusinessculture.com
- World Trade Organisation (WTO)
- YouTube
Bøker (13)
Fagartikler (7)
Del på sosiale medier