Det er mange forhold som må vurderes når det skal ansettes nye arbeidstakere. Før intervju og referansesjekk må det vurderes hvilken type ansettelse som er ønskelig, hvor mange som skal ansettes og til hvilke stillinger. Deretter er det viktig at det utformes en god, nøyaktig og skriftlig arbeidsavtale. Arbeidsmiljøloven § 14-6 inneholder minimumskrav til denne arbeidsavtalen, men det er også andre forhold som kan være relevante å regulere.
Det er viktig å gjøre ansettelser i tråd med lovgivningen og samtidig på en måte som skaper en forutsigbar løsning for både arbeidsgiver og arbeidstager. Her får du bl.a. en oversikt over de mest sentrale forholdene.
Tips når arbeidsavtalen skal skrives - Sørg for avtaler i tråd med gjeldende lovverk, men som samtidig er dekkende for både arbeidsgiver og arbeidstaker. (17.01.2013)
Arbeidsavtalen - Hva må og kan reguleres? - Sørg for avtaler i tråd med gjeldende lovverk, men som samtidig er dekkende for både arbeidsgiver og arbeidstaker. (08.01.2013)
Tips når arbeidsavtalen skal skrives - Sørg for avtaler i tråd med gjeldende lovverk, men som samtidig er dekkende for både arbeidsgiver og arbeidstaker.
Del på sosiale medier